Its been a long time I thought of singing a song untuk kawan2 yang singgah di blog ni.hasrat tercapai last few days. Masa tu rumah gelap pekat. Power failure. My son was sittng nearby, so dalam gelap tu di terangi cahaya lilin I sang a song.My favourite song yang I used to sing masa dulu2. Kira ni lagu wajib la..ha ha. Untuk Uncle AL yang pernah minta nak dengar suara, Angie and Queenie and Uncle Lee also among them..ini la lagu untuk mu.. Untuk semua kawan2 bloggers..kalau tak sedap jangan marah..memang dah lain dari suara masa muda2 he he..If you hear some whispers before the song please ignore..ha ha . CLICK HERE TO LISTEN :) TQ for listening .....
Sudah lama I've been thinking to show bunga2 di halaman rumah saya..Tapi kerana bilangannya boleh dikatakan banyak, maka saya bertangguh day after day. Malas nak ambik gambar dan upload.. .Petang ni kerja tak banyak sangat, file2 dah diupdatekan, mesyuarat panitia dah di siapkan minitnya.. Just finished scrubbing the bathroom floor, toilet belakang dah di berus bersih, Kain baju dah berbasuh, lantai dapor dah di mop...clean. Jum kita round tengok keliling , pasti tak jemu2 melihat bunga2 yang sedang berkembang. Sambil ronda2 tengok bunga saya, dengar la saya berpantun..Actually saya sangat meminati pantun2 lama, yang sangat indah atur bicaranya..pembayang maksud di reka dengan sangat berhati2 supaya rima akhirnya bunyi sama..saya menyimpan , menyalin pantun2 ni dah lama, tersimpan rapi da...
Saya di dalam kelas 5C. menggantikan kawan yang tak sihat. "Good morning class " Saya isi masa itu mengajar grammar. Pronouns. habis drilling ,tiba masa menulis latihan, teringat saya nak bertanya. " Sapa dalam kelas ni dah tak ada emak atau bapa." " Saya teacher." sorang budak laki mengangkat tangan. " Mak atau ayah? kemana depa? meninggal? " " Dak aih.ada dua2.tapi saya dok dengan tok." " la, mak ayah pi mana? " " mak tak suka ayah, ayah pun tak suka mak dah.Depa cerai.tok bela saya." Terkedu saya.pasai lapulak saya bawa topik ni.mesti ada yang sedih nanti.Ish. " kamu tak jumpa dah depa? " "Ada . masa cuti...
Comments
Post a Comment