Bakat yang semakin kabur...



           Orang dulu2 kata kalau kita buat sesuatu kerap semasa mengandung, maka benda itu akan turun kepada anak dalam kandungan.
           I really believed this.When I was conceiving my second baby, hobby saya tiap2 hari melukis.I love sceneries sebab saya rasa yang tu saya pandai sikit.bukan banyak pun.tak terror pun...Potraits jangan cuba2.Langsung tak tau.
           When I was teaching English in class , I selalu cari peluang melukis di papan hitam, apatah lagi bila mengajar lukisan , suka gila.Budak2 pun enjoy, sebab teacher pun melukis sama..
           Below are 2 of my drawings.I keep these since 1984..saja sayang nak buang bakat kabur yang saya miliki.
          I only used crayons and water color pinjam budak2 punya..kah kah.kedekut punya cikgu..



       When my second boy was still in primary school, he simply loves drawing.Betul lah kata orang tua.Bakat yang tak seberapa itu telah menurun kepada anak saya yang ini.
       When he was in boarding school, he was caught drawing on the mattress. I was called by the principle.He was charged  for vandalism.(refer to my earlier post).
      Saya tak terkejut, sebab semua dinding kosong di rumah penuh dengan lukisan dia.Until now I still buy him sketch book...
      He is an architect now. Sesuai lah dengan hobi dia melukis. Lukis lah puas2..he he


   Lukisan2 ni dah jadi kelabu and kabur, sekabur bakat yang saya ada semasa melukisnya dulu....


Comments

Popular posts from this blog

Kain dalam cikgu luruh..!!

I sing this song for you..."Sepanjang Jalan Kenangan "

teacher pening la macam ni..