Ramadhan...comes again...dengan rahmatnya..

     Today is the second day kita puasa.Just like other mothers I start to be busy in the kitchen sebelah petang.Maybe around 3.30 ptg.Masak untuk berbuka puasa.Tak banyak sejenis dua saja lauk.tambah agar2, tambah kurma, lepas btukar2 dengan jiran.last2 penoh juga meja.
      Setiap kali datang Ramadhan halaman rumah saya menjadi laluan jemaah yang datang bersembahyang terawikh di surau belakang rumah saya .Pintu belakang rumah saya and the gate to surau is only a few steps away.
      Every night as early as 730pm pintu pagar belakang akan di buka,and we will switch on 6 lampu, so that they dont stumble  along the way especially the old ladies, including my mum.
      Bahagianya saya, siapa pernah menyangka saya akan di anugerahkan rahmat ini setiap Ramadhan tiba.
Lampu akan terus terpasang sehingga  1130 malam.Sehingga semua habis bertadarus.
      Sebelah pagi seawal 530 lampu luar dipasang semula untuk kemudahan to those performing their subuh prayers.
      Moga2 bila saya dah tak ada lampu akan terus terpasang, pagar akan terus terbuka setiap Ramadhan tiba, dan kubur saya akan cerah dengan keberkatan itu. Amin..

 

                Khemah di pasang untuk kemudahan orang menikmati more selepas bertarawih..

Comments

Popular posts from this blog

Kain dalam cikgu luruh..!!

I sing this song for you..."Sepanjang Jalan Kenangan "

teacher pening la macam ni..