Lagi nyonya cantik...



  It was still early.my watch showed 645..still quite dark.Met Kak Tun.
  "Berapa round dah? "
  "Baru satu setengah.." Dalam hati ..dah 3 kilometer ni.I continued a few steps more. Wanted to go further.Changed my mind. Headed towards the market. The vege sellers were busy arranging barang jualan. I am early.Straight bought some fish, prawns, vege, ulam2, and buah kuini.Today buat sambal kuini campur udang seroi (udang sawah yang di keringkan ).Tak sabar nak masuk dapoq.
   Then baru teringat, plastik sampah dah tinggal sekeping. So hala ke groceries di tepi market.The friendly nyonya like always senyum sampai telinga..I looked at her as she opened her drawers to give me back my change.
  Dalam hati.." Ish tegangnya kulit nyonya ni..flawless and moist. "
  Mana boleh diam saja .Kena tanya ni...Looked around first..nobody's around.
  "Nya, macammana you buat? kulit you cantik. "
  She looked up at me. Then looked around us.
 "Tak dak orang aaa? "
"Tak dak la." I answered.
Then she whispered, " Ni saya pi buat. tarik kulit.You tengok mata saya.kulit sini pun sudah pi tarik." She started to point here and there.
 I stared at her face.Yes la. I could see now. Cekang sungguh..like a 25 year old girl.
  " Buat di mana nyonya ? "
  "Ha ha, ni tak dak pi clinic punya.Ada kawan saya punya kawan, dia mai saya punya rumah.sini juga buat.Dia Penang punya orang."
  "You berani ah nyonya."
  "Apa takut ? semua orang buat ma.."
  I smiled.Then she said. " Hei saya sudah tua tau. tak da buat tak cantik ma.Kulit sudah lari sana sini."
  I senyum lagi.Nyonya jual groceries di market pun so concious of her skin.Typical of women.walau apa pun kerjanya, dimana saja. tua atau muda, memang nak cantik..
  " Berapa ribu Nya ? "
  "Mahai, aku kerja kedai ni, ada duit aku pi buat. aku hidup sorang saja."
  "Tak da boyfriend ke? "
  "Mana ada orang mau ? "
 "Cantik macam ni pun tak da orang mau ke."
 She laughed.Then said almost whispering.. "You mau tarik kulit ? "
 "Ha ha. Nya, kami orang Islam tak boleh buat tu."
"Tak boleh ka ? "
"You sudah cantik ma.Tak payah buat la..." She said.
   Dalam hati kembang juga orang puji. "Tak pa nyonya, saya pakai krim muka cukup aa. "
  As I walked out of her shop, she called back " Hei you punya duit baki "
 Sampai terlupa , asyik sembang pasai nak cantik.Then as she passed me my 2 ringgit...
 "Thank you, nanti mai sini, saya pun ada satu mau tanya hang ." she said with that naughty smile on her face....Pulaaak..nak tanya apa pula nyonya ni ?

I walked my way home. No other joggers insight. The birds were chirping .The big trees looked so green.  The sun slowly appearing...sigh...Cukupla apa yang ada..

                                            Allah is so kind and life is so good...


  

Comments

Popular posts from this blog

Kain dalam cikgu luruh..!!

I sing this song for you..."Sepanjang Jalan Kenangan "

teacher pening la macam ni..