Dating dengan kawan lama..



        There was a phone call at 930am. I was sweeping the floor in the living room. Rushed to the phone on the coffee table .That was my friend.She used to be my PK Hem in SKSP. She is 3 years my senior. Dah retired pun..
        "Jum la keluaq sat, macam-macam nak cerita ni .." She said.
        "Pagi tak boleh la kak, sibuk ni.nanti nak masuk dapoq pula pukul 1100 pagi."
        " Ala sat ja.setengah jam cukup la.Boring gila ni "
        "Kalau setengah jam buat apa,tak dan pembuka kata dah habis masa." I cuba melawak.
        "Lagi pun pagi ni ada budak-budak dari Chew Aircond dok di rumah, tengah baiki aircond bilik Suhail.Takkan nak tinggal depa dalam rumah ,kak oi."
        "Ok lepas zohor boleh ? " she said.
        "OK. tunggu saya pi ambik ." She is more senior than me, so its better I go take her nanti at her house.respect la orang lebih tua he he.

         Along the way I saw my old school.My primary school. I saw the houses dah lain. semua rumah besar2 compared to the old time , I saw kedai Kiang still at the same old place, but Ah Kiang  is no more there.Dah ada orang baru duduk situ. I remember the sotong gulung Ah Kiang used to sell dulu.and my mouth watered.
         Sampai the junction to Bintong . this was the place I used to buy my ice kepal after school dulu.In its place now is a small grocery shop.

         She was waiting , smiling at her door step.I saw she has put on weight. much bigger dari dulu.
         "So, nak bawa kak Pah pi mana ni ? "
         "Cari la tempat sunyi dan sejuk " she said.
         "Sunyi dan sejuk ? Ok. "
         I took her to Seri Malaysia. There were a few people , strangers to us in the coffee house.
         "Ha, dah sampai, sunyi dan sejuk " I said smiling at her.
         "La ni cerita cepat, tak sabar nak dengar apa cerita kak Pah ni.."

  
        
            Hotel Seri Malaysia about 2 KM from my place. Nice place they have here.


                         Watermelon juice, rojak buah and fish n chips..not so yummy though..

            "Ok kak, apa nak cerita cepat tak sabag ni."
            "Order la ayaq dulu.dahaga ni " she pleaded.
            We chatted happily.Its been more than a year since I last saw her.mesti banyak cerita kan..
             Hilang juga tension2 asyik di dapor ni.lega dapat jumpa kawan2 lama. We laughed sampai terlupa orang keliling...
             I remember when she was my PK Hem dulu, she was one of the most efficient one.Senang kerja dengan dia.Semua beres saja.If I need to carry out any programe for English , just tell her.Semua jadi.



            Lepas sembang and minum , we went round the hotel, cantiknya..kalau Sara ada sini tak tau la nak cakap..he he..
        

                      
                                                 Kak Pah atas tangga ..Senyum sikit ja..


                                      Best nya kalau my house ada benda ni..

                    I sent her home soon after that.
                    " Bila boleh jmpa pulak Maznah " as she stepped her feet out of my car.
                    " Bulan depan la Kak Pah .Kerap sangat tak dak cerita la pulak .." I laughed at her.
                   
          On the way home I stopped at Kedai Hock another shop in Telok Kacang where my mak used to buy groceries bila Kiang dah tutup. Hock pun dah passed away.I asked about his wife Alan, pun dah passed away. Not one of her children who took over the business ,recognize me..Maklum kita dah makin tua..sapa nak kenal lagi...



....





Comments

Popular posts from this blog

Kain dalam cikgu luruh..!!

I sing this song for you..."Sepanjang Jalan Kenangan "

teacher pening la macam ni..