Kenangan di Bkt Tinggi ..( 2 )

    Di Bkt Tinggi di bawa ke rumah Hjah Rosma, yang punya kepandaian mengkagumkan.tenunan dan jahitan tangannya sangat cantik.Kalau lah dekat sanggup saya berulang kerumahnya setiap hari untuk menuntut ilmu jahitan tangannya yang saya sangat sukai.


   Suasana di satu ruang di rumahnya.Puluhan mesin jahit untuk pelajar2nya berkursus. Ada juga pelajar dari Malaysia belajar.


      Indahnya sulaman tangan pada kain2 ini.Sayang sekali saya sudah membelinya kemarin .Banyak juga untuk keluarga dan rakan di Perlis.




    Nama pun perempuan, sempat juga mencuba selendang hijau labu ini.Tak berupaya membeli walaupun cantik kerana kainnya jarang.Walau sulamannya membuat berat hati nak melangkah.


                                                  Sarung bekas tapisan air.Kagum 2...


                                                     Sarung kusyen.exclusive amat..

                                                       Lapik gelasnya juga cantik.
  
           Tabiat semulajadi saya, tak sanggup meninggalkan orang tua itu yang matanya nampak sungguh mulus.Saya gagahi juga membeli tas tangan hijau, yang cantik juga.buat dipakai semasa majlis pertunangan anak lelaki saya hujung minggu ini di  Taman Andalas Kelang..

Comments

Popular posts from this blog

Kain dalam cikgu luruh..!!

I sing this song for you..."Sepanjang Jalan Kenangan "

teacher pening la macam ni..